dilluns, 7 de febrer del 2011

Plànols

Desprès de parlar sobre cotxes, places i persones i de veure com ens ho fem per repartir-nos, han arribat els planols a sa nostra aula. Hem descobert una nova manera de representar un cotxe, un tren o un bus. Cal dir que abans de familiaritzar-nos amb el plànol, hem jugat a fer cotxes amb les cadires, hem intentat representar-los amb peces de construccions i altres elements. Hem vivenciat un aprenentatge que ens ha permès comprendre millor la representació que fan els adults. 

Hem parlat sobre el que semblava aquella imatge, fins copsar que es tracta d'un vagó de tren ple de seients. Els hem comptat i hem començat a pintar els que ocuparíem en el cas de pujar-nos. Ha estat fascinant apropar-nos a aquest nou llenguatge! 

“L’educació ha de desenvolupar harmónicamente la competència d’actuar com a persona conscient, crítica i responsable en el món plural i divers que és la societat del segle XXI” 

En el dia a dia de l’aula, a la seva quotidianitat, per la seva manera de conviure aprenent… per a mi, tenen un valor especial en la  gestió de l'aula els següents aspectes :
-L’aprenentatge en contextos reals.
-La integració de sabers diferents.
-L’ús de diferents llenguatges com a maneres de conèixer.
-El valor de la comunicació per aprendre: interacció, conversa, diàleg intergeneracional…
-La funcionalitat de l’aprenentatge.
-La participació en processos personals i col·lectius: imaginar projectes, transformar idees en accions, planificar accions, viure experiències i elaborar explicacions.
-Compromís amb un mateix, amb el grup i amb el projecte d’aprendre de l’aula.

7 comentaris:

patry ha dit...

Buenas Jesus ! lo tuyo es vocacion.. mira que trabajar en tu dia libre... yo ni pienso en el trabajo cuando tengo algún festivo.. Queria preguntarte, Jordi la semana pasada creo que el Jueves me contó que habia ido en autobus sentado al lado de Paula, a la tienda del papá de Maya y que habia tocado el tambor.. bueno estaba entusiasmado!! y el viernes se me olvidó preguntarte si es cierto o tiene muchisima imaginación porque me daba detalles de todo...

Sonia ha dit...

Hola Patry. Es cierto que el jueves pasado "els Músics" salieron de excursión y tuve el gran honor de acompañarlos en su salida. Estuvimos en la tienda del papá de Maya, y no sólo tocaron el tambor, les dejaron tocar la guitarra, la trompeta, los platillos y el piano. Vaya orquesta!! Pero lo más destacable de la excursión, en mi opinión, no fue lo bien que se lo pasaron en la tienda y en el parque merendando, sino su comportamiento. Con tan sólo tres años fueron capaces de caminar por la calle en fila y sin alborotar. En el autobús tuvieron un comportamiento ejemplar. Así da gusto salir con ellos.

En relación a lo que se enseña en clase, me parece de una importancia vital el aprendizaje de valores y de su desarrollo en sociedad. Empecemos la casa por los cimientos; lo demás está en los libros, y siempre hay tiempo para aprender de ellos.
Formáis un gran equipo chicos, y tenéis un gran capitán.

patry ha dit...

Jolin Sonia que envidia me das! me hubiera encantado verlo!! que bonito, seguro disfrutaron todos un monton... que manera tan divertida de aprender. y tu te lo pasarias en grande solo de verlos tan entusiasmados! que bien que se porten todos correctamente, así es más facil para Jesús poder enseñarles lo que el quiere y poder hacer mas salidas como esta. me alegro de que todo le saliera perfecto.

Unknown ha dit...

Ja no hi ha cap entrada :-( snif

Anònim ha dit...

Jesús, ¿por qué motivo no hay más entradas? Es un tema profesional o personal. Saludos y ánimo.

patry ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
patry ha dit...

La verdad es que es muy bonito estar al corriente de lo que van aprendiendo , para las mamis que apenas podemos ir al cole es una forma de estar al dia de lo que van haciendo. Es una penita que jesus ya no ponga nada.

chao