divendres, 3 de juny del 2011

SOBRE LES EMOCIONS I L’ÒPERA

Durant aquest curs hem fet diferents audicions operístiques. L’objectiu principal d’escoltar fragments d’òpera no és tant que els músics coneguin el naixement o l’evolució de l’òpera, la vida dels grans compositors operístics o els èxits de les grans veus líriques, sinó el de seduir a l’alumnat amb l’emoció, amb totes les emocions que genera aquest espectacle fascinant que és l’òpera, i a la vegada entendre les seves emocions a través de la música. 
A continuació us detallo els fragments d’òpera que hem treballat amb els músics de colors. He intentat fer una selecció que abasta diverses tendències estilístiques (verisme, realisme, neoclassicisme, belcantisme, segle xx, etc.) Així com posades en escena, més o menys clàssiques o innovadores.
  1. La flauta màgica – mozart. Cant d’entrada de la reina de la nit. Duet de papaggeno i papaggena.
        (sentiment d’amor i sentiment de voler fer mal)
        2. Les noces d’en figaro – mozart. Ària de barbarina.
        (sentiment de preocupació davant una pérdua material)
        3. Il pagliacci – leoncavallo. Vesti la giubba
      (sentiment de gelosia o ràbia quan algú no vol jugar amb nosaltres)
        4. Duet còmic dels dos gats – rossini. Muntatge audiovisual.
        (sentiment d’alegria)
        5. La traviata– giuseppe verdi. Escena final amb la veu de na maria callas.
        (sentiment de pena o tristor)
        6. L’orfeu – gluck. Che faró senza euridice
        (sentiment de pena davant de la separació d’algú a qui estimem)