dimecres, 10 de novembre del 2010

PER A QUÈ VENIM A L'ESCOLA?

PER A QUÈ VENIM A L'ESCOLA?

Avui hem volgut construir una part del nostre espai Aula. En concret l'espai emocional. Ja portem dies treballant sobre la natura de venir a escola. Sabem que hem d’aixecar-nos cada matí per venir a S'Olivera, que els nostres pares i mares ens deixen a classe, però...  "A què venim?". Abans de possar-nos a fer feina sobre números i lletres, he vist que calia parlar d'un tema més profund o base. Abans de treballar les normes del grup calia entendre, parlar i entendre a què venim a l'escola. Forma part d'aquesta acollida que fa l'escola dels més petits. Llavors, argumentar i comunicar per a què venim a escola ´ha esdevingut primordial per al grup dels músics. Forma part de les grans preguntes que ens fem com a persones. Hem de cercar les respostes per poder dir que sabem d’on venim, que sabem on som i que sabem on anem. Saber això determina una identitat consolidada.

Sabem ON SOM? Cerquem un diàleg amb l'entorn, amb els altres, permanent i dinàmic. Una vegada ha sortit el tema, ha hagut un esclat a la rotllana! Tots han tingut coses a dir. Tots han tingut ganes de compartir la seva idea d'escola. Què és una escola? Què és s'Olivera? I poc a poc ha anat quedant clar què és per ells i a què venim. Com a resultat de la conversa, he anat escrivint a un gran full aquells punts que determinen per a què venim a escola. Estan ordenades per importància, segons ella. Fixeu-vos que les més importants per ells fan referència a emocions:

1- Venim a ser feliços.
2- Venim a fer abraçades i petons (a estimar-nos)

Desprès han sorgit la resta (molt interessants): A jugar, a pensar, a pintar i fer plàstica, a treballar, a cantar i escoltar música, a menjar, a saltar a psico, a aprendre, a compartir, a escoltar-nos.

Com veieu, han passat dos mesos, però els músics tenen molt clar quin és el seu espai i el que significa venir a l'escola. Ara, a partir d'aquí en traurem el que seran les nostres normes d'aula. I tindran un significat, perquè ens ajudaran a aconseguir el que pretenem com a grup.

4 comentaris:

Yolanda ha dit...

Una vegada més et merèixes una reverència. Not molt a faltar un espai com aquest a la nostra classe. Una abraçada

Anònim ha dit...

Me encanta que los peques vean que a la escuela se va a ser felices. Me deja sin palabras

inés ha dit...

Muchas gracias Jesus, cada dia nos das mas y mejores muestras de que podemos dejar tranquilamente a nuestros en tus manos (y el resto de vuestro equipo). No solo van a aprender sino que están en un lugar donde además serán escuchados.´
Esto del blog es estupendo, gracias otra vez por el esfuerzo extra.
Inés (mama de David).

Sonia ha dit...

En dos meses has conseguido lo que muchos no consiguen en toda una vida: que se abran a ti. Ya te comenté el otro día que para mí era algo sorprendente la actitud que Adriana había adoptado en cuanto a la expresión de sus sentimientos. Está orgullosa porque te ha dicho que te quiere y porque te puede dar un abrazo cuando quiere. Que aprendan las letras o los números es importante, desde luego, pero mucho más importante es que esos niños aprendan a manifestarse, que descubran cuánto pueden dar y recibir; luego vendrán las letras y demás. Todo lo que habéis hablado en clase te demuestra que lo que tienes en tu aula son niños felices. Ves como no tienes nada que envidiar a aquel profesor japonés al que todos querían tanto???

Yolanda, estoy totalmente de acuerdo contigo, pero es que estábamos mal acostumbrados y un poco malcriados.

Sigamos siendo felices.